Melbourne to Sydney - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Suus & Roy - WaarBenJij.nu Melbourne to Sydney - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Suus & Roy - WaarBenJij.nu

Melbourne to Sydney

Blijf op de hoogte en volg Suus & Roy

07 Februari 2014 | Australië, Melbourne

Tot nu toe de meeste fantastische ervaring ooit!! Het is lastig te beschrijven wat je allemaal ziet en meemaakt maar we gaan ons best doen :)

30/1 Melbourne
Vandaag was dan eindelijk de dag dat we onze auto konden ophalen. Op de foto's hebben jullie al gezien dat mooi geel, niet lelijk is ;). Het is echt een top auto, staat pas 13000 op de teller en rijdt heel goed. Aux en USB ingang dus met de muziek zit t ook wel goed! Onze spullen passen er allemaal in, dan ook echt geen ruimte meer over maar we zijn er echt heel blij mee.

30/1 Philip Island;
ongeveer 220km rijden vanaf Melbourne en mooi uitzicht onderweg. We zijn in de avond bij zonsondergang naar de pinguïn parade geweest. Leuk om te zien hoe ze in groepjes uit zee komen en over het strand achter elkaar aan schuifelen. Dit doen ze elke dag! We wilden hier eerst niet naartoe omdat het best prijzig is maar onderweg kwamen we een man en vrouw uit Engeland tegen en zij vroegen aan ons of we ook nog naar de pinguïns gingen, waarop wij aangaven niet echt het geld ervoor hadden. Opeens gaf hij ons 50$ omdat hij zo graag wilde dat we het zouden zien aangezien je maar 1x hier bent! Super aardig!!

31/1 Wilsons Promontory National park
Mooiste park tot nu toe! Zijn op squeky beach geweest, dit is een mega mooi strand en maakt het geluid alsof je over piepschuim loopt (vandaar de naam denk ik ;p). Erna 1uur heen en 1uur terug een berg van 320meter beklommen in 30graden, de wandeling was zwaaar maar toen we op de top aankwamen, zeker waard.
In dit park geslapen op een camping nog geen 100meter vanaf zee. En die avond ook een wombat gezien, lijken echt net teddyberen op poten :).

1/1 en 2/1 Lakes Entrance
Vanaf het park was dit zeker 5uur rijden. Je komt hier door verschillende plaatsjes en ook op stukken waar niets of niemand is. Echt bijzonder!
Heel leuk surfers plaatsje met 90miles beach (150km). Onze camping was hier toch echt wel heerlijk (natuurlijk wel zelf uitgekozen maar toch) om 15.00uur lagen we lekker aan het zwembad en het strand was 2minuten lopen! Zelfs na 3dagen merken we wel dat we dit echt heel erg waarderen dus dat gaan we vaker doen haha ;)

3/1 Eden
In de ochtend vroeg vertrokken richting Eden en alles wat daartussen lag. Hele mooie route door het binnenland! We wilden eigenlijk de snowy mountains route doen maar bij het informatie punt gaven ze aan dat er een bosbrand was en we hier niet naartoe konden gaan, helaas! Eden staat bekend om de walvissen, alleen zijn deze er van Mei tm December dus we zijn er net te vroeg óf te laat ;). Er was verder niet heel veel te doen, daarom een leuke camping opgezocht en lekker getennist en gezwommen!

4/1 Murramang National Park
Vandaag was het bewolkt dus besloten we om verder te gaan rijden omdat het toch nog 350km vanaf Sydney is en we hier ongeveer binnen een week willen zijn. Het lijkt dichtbij maar we rijden de kustroute over kleine wegen waar je gemiddeld maar 60km per uur mag en je stopt erg vaak omdat er zoveel moois te zien is. Dus hier vergissen we ons nog elke keer in! Rond 16.00uur kwamen we aan bij Murramang NP, en hadden gelezen dat we naar Pebbly beach moesten gaan. Zo gezegd zo gedaan! Het was te gek, er waren hier wel 20 wilde kangoeroes en ook met baby's :) Ze waren niet bang voor je dus je kon heel dichtbij komen. Echt bizar!
Wat verderop nog een rainforest route gelopen. Echt een top dag! Ondertussen was het al 18.00uur en moesten we een camping zoeken, snel ff de app geraadpleegd en er was er 1 dichtbij. Oude basic camping maar wel met kangoeroes om je tent :D.

5/1 richting Sydney
Om 9uur vroeg vetrokken want het zou nog ongeveer 4uur duren voordat we bij de camping vlakbij Sydney waren. Natuuuurlijk werden dit er wel 7. We hebben de Grand Pacific road gereden, was echt super mooi! Foto's op Facebook leggen het wel uit!! Onderweg door mooie plaatsen gekomen met enorme rotsen en kustlijnen.

6/1 7/1 Sydney
Onze camping lag echt perfect, 10minuten lopen van het station en 35minuten met de trein om midden in het centrum te komen. De eerste dag hebben we de toerist uitgehangen en door heel Sydney gelopen (Darling Harbour, Chinatown, Opera House, Botanical Gardens en Hyde park). Einde van de dag heerlijke pizza gegeten bij Vapiano! De volgende dag weer richting de stad om vervolgens met de ferry richting Manly te gaan, dit is een suburb boven Sydney. We zijn echt verliefd geworden op dit dorpje, als we ooit zouden verhuizen deze kant op, dan wordt t Manly! Het heeft een hele gezellige boulevard en een fantastisch strand met grote rotsen. Hier kan je ook op en je hebt dan het meeste te gekke uitzicht :). De foto's laten t wel zien!
Erna met de trein richting Bondi beach, niet het mooiste strand maar wel druk en gezellig! In de avond eindelijk weer een wijntje en biertje gedaan met uitzicht op the bridge (lichtelijk aangeschoten na 3 drankjes is een teken dat dit te lang gelden was haha) erna lekker uit eten geweest en nog een rondje stad nu t donker was met alle lichten!

Morgen staan de Blue mountains op het programma, dit is ongeveer 2,5uur rijden vanaf Sydney! En erna vervolgen we onze trip weer richting het noorden! :)

Het kamperen gaat goed, wel even wennen natuurlijk! De tent op het dak is binnen 3 minuten uitgeklapt en het slaapt prima!

Dikke kus Roy en Suus

• 07 Februari 2014 - 14:25

Marleen:

Lieve allebei t klinkt fantastisch de foto's zo mooi wat heerlijk voor jullie,deze mooie trip volop genieten dus.merken dat jullie t zo fijn hebben maakt t gemis een beetje goed ♡:'( dikke kus mams

• 07 Februari 2014 - 20:32

Paps:

Super leuk dat jullie het naar je zin hebben , En de mooie foto's op Facebook, geniet ervan samen . Dikke kus paps en mams

• 07 Februari 2014 - 21:23

Karlijn:

Hee lieve Suus en Roy, wauw wat fantastisch om dit allemaal te lezen, Jullie maken me nieuwsgierig haha zou er echt heen willen als ik dit zo lees!
    wacht met smart op het volgende verslag en foto's.
    En ik blijf t super stoer vinden dat jullie dit even doen zo, geniet ervan en we houden contact!
    hele dikke kus ♡ Karlen.

• 07 Februari 2014 - 21:52

Rita Bettink-Lankveld:

Hoi Suus.
    Wat geweldig om dit allemaal te lezen. En gewoon te gek dat jullie zo je leven leiden!! Super. Blijven genieten.
    Hartelijke groetjes uit Ruurlo

• 08 Februari 2014 - 05:27

Maurice:

Hey Roy! Leuk om te lezen dat jullie het gezellig hebben in Australie! Groetjes van je oom in London

• 08 Februari 2014 - 19:58

Gerda Zieltjens:

Hoi die Roy en Suus wat leuk om zo op de hoogte te blijven van jullie geweldige vakantie lekker genieten en nog heeeeeeel veel plecier dikke knuffef