Bye Bye Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Suus & Roy - WaarBenJij.nu Bye Bye Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Suus & Roy - WaarBenJij.nu

Bye Bye Melbourne

Blijf op de hoogte en volg Suus & Roy

13 Januari 2014 | Australië, Melbourne

Na 2,5 maand in Melbourne te zijn geweest is het dan eindelijk tijd om te gaan doen waarvoor we hier echt gekomen zijn, onze roadtrip! :)

De afgelopen weken hebben we de laatste hotspots van Melbourne bekeken.
2 weken geleden zijn we naar de Botinacal Gardens geweest, echt een heel mooi en relaxt park met super uitzichten. Lastig te beschrijven dus ga er zelf maar een keer naartoe ;) bijna om de hoek toch haha.

Erna nog naar National Gallery of Victoria, in de top 3 op Tripadvisor dus wij als cultuur barbaren moesten eraan geloven haha. Verrassend genoeg was het nog erg leuk!

En dan Kerst! Natuurlijk niet echt het Nederlandse kerst gevoel met kou, olliebollen(toernooi), kertsboom en heel veel eten maar het was wel bijzonder. Kerstavond zijn we lekker uit eten geweest in de stad en kerstdag (ze hebben er hier maar 1) hebben we gevierd op het strand met honderden Australiërs en de rest, iedereen in kerstfeest met mutsen en zelfs een kerstboom! Super gezellig :)

Erna Oud en Nieuw, wederom weer erg warm dus ook een beetje vreemd! Overdag zijn we naar het strand geweest en rond 19.00 naar de city om een goede plek uit te zoeken aan de Yarra River.
Dan eindelijk 00.00. Vanaf alle daken van de hoogste gebouwen werd vuurwerk afgestoken, het was echt te gek!!
Goede voornemens voor 2014 hebben we niet, behalve genieten van onze avonturen in Australië en Bali :)

Vorige week maandag konden we beginnen met het werken in de wasserij, geen idee wat ons te wachten stond! Roy moest orderpicken en ik wasgoed vanuit Hospitals vouwen met de hand of met een machine. Einde van de dag was het resultaat; zere voeten, benen en rug maar wel veel geld verdiend. Verder viel t werk wel echt tegen, het was zo ongelofelijk saai en aangezien we genoeg verdiend hadden en we nog 'maar' 5maanden in Australië te gaan hebben, besloten  we om Melbourne te verlaten!

Afgelopen zaterdag ochtend heerlijk ontbeten bij ons favoriete tentje Lentils en erna naar de stad om de kwalificaties te kijken voor de Australian Open, Timo de Bakker tegen R Williams USA. Leuke wedstrijd maar helaas verloor NL :(

Zondag hebben we alle voorbereidingen getroffen om te gaan. Boodschappen doen, wassen, route bepalen, free camping app en navigatie kopen (kaart lezen is niet mijn ding en dit is wel erg 2014 natuurlijk), inpakken ed.
Bijna ready to go!

Als afsluiter vandaag nog de Australian Open! Hadden een dagpas met toegang tot het hele park en de RodLaver Arena! En gelukkig schaduwzijde want het was 35graden. De sfeer en de wedstrijden (o.a. Djokovic& Ferrer) waren zo gaaf om een x gezien te hebben :)

Morgen is het dan echt tijd om Melbourne te verlaten. Hebben echt een top tijd gehad en alles super goed kunnen regelen hier.

We gaan eerst naar Philip Island erna via de kustlijn naar Sydney, Brisbane, Cairns en misschien nog Darwin. En 18juni op naar Bali voor 2mnd! We hebben er echt heel veel zin in! Wel een beetje spannend aangezien we de afgelopen tijd natuurlijk veel luxe hebben gehad en vastigheid maar gewoon even wennen aan het 'backpack' leven.

Dikke kus Roy en Suus

Ps: als jullie een tijdje niets van ons horen, No worries, gewoon geen wifi ;)

• 13 Januari 2014 - 15:21

Leo Peters:

Leuk verslag en de groeten vanuit een koud Nederland.

• 13 Januari 2014 - 16:52

Danique:

het suus en roy alvast een fijne reis ik mis jullie heel erg xxx danique

• 13 Januari 2014 - 21:12

Paps:

Suzan en Roy heeeeeel veeeel plezier en maak er wat moois van samen.
    Geniet van de reis , en tot horens .
    Dikke kus paps