Change of plans - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Suus & Roy - WaarBenJij.nu Change of plans - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Suus & Roy - WaarBenJij.nu

Change of plans

Blijf op de hoogte en volg Suus & Roy

19 Januari 2014 | Australië, Melbourne

Aan de titel al te zien, slecht nieuws. We hadden nu op een camping aan de kust moeten zijn maar dit is er allemaal gebeurd!

Dinsdag 40graden en helemaal klaar om te vertrekken richting philip Island. We waren ongeveer 20km onderweg toen de auto begon te stotteren en na 3km niet meer vooruit kwam! We reden op dat moment op gas, overgeschakeld naar benzine en dit ging goed. Ik ondertussen de garage gebeld en die wist zo niet wat het was en had ook geen tijd + alle garages gingen vanwege de warmte vroeg dicht. Toen we bijna de stad uit waren en stil stonden voor een stoplicht sloeg de auto af!! Om een ellendig verhaal simpel te maken; de auto start op gas maar gaat niet harder dan 5km per uur, dan moet je hem omzetten naar benzine en rijdt hij, vervolgens als je onder de 1000toeren komt slaat hij af.
Toch besloten om naar de garage te gaan want hadden geen andere keuze, deze weg bevatte 16 stoplichten en ondertussen was de schakelaar gas/ benzine afgebroken. Could it be any worse?!/#%
We bleven rustig en lief voor elkaar ondanks de 44graden, stress en alles.

Garage had een vriend die ons de volgende dag kon helpen, hij ons geholpen met een camping in de buurt. Prima camping maar het was zo heet dat we maar 3uur geslapen hebben. Normaal koelt het altijd af in de avond maar nu natuurlijk weer niet.. :(

Volgende dag naar de garage. Aardig en eindelijk een oprechte man. Auto maken was vrijwel onmogelijk en zou veel gaan kosten.. Big shock aangezien dit zou betekenen dat we een enorme verandering in plannen moesten maken.
Dit moesten we wel even verwerken :( waarschijnlijk bad luck met de auto en een combinatie van de warmte en een zwakke motor.

Robbie (zo heet die man) zag dat we er helemaal doorheen zaten want hadden al onze spullen in de bus, geen huis meer en waren 30km vanaf melbourne. Eerst huisbaas gebeld of we terug konden: Ja. Vervolgens alle spullen uit de bus en Robbie bood ons een gratis leen auto van hem aan zodat we naar huis konden. Die dag moesten we nadenken wat we wilden gaan doen en de volgende dag de auto terug brengen.

De enige optie die we hadden was; auto verkopen en camper huren.

Op internet hadden we bij Wickedcampers een auto gezien met tent op het dak. Klinkt vreemd maar praktisch gezien, echt te gek. Lekker chill rijden langs de kust en geen zorgen meer om een 2de hands auto. Wel de huur van de auto natuurlijk aan het einde gewoon kwijt maar dat geeft niet, willen gewoon echt genieten!!

De auto op Gumtree gezet en binnen 3 dagen verkocht (garage had hem gemaakt zodat hij het wel weer deed maar kan zijn dat hij weet problemen krijgt) iets verloren aan de auto maar so be it!

Ons nieuwe plan!
Eind Januari 2 maanden relaxt de oostkust rijden en erna 2,5 maand wonen en werken in Cairns.
Zijn hier erg blij mee omdat bij nader inzien 2 maanden genoeg is en we iets meer luxe ook wel erg waarderen ;) en Cairns ook super leuk en tropisch schijnt te zijn. Leven daar is goedkoper, ze kunnen er beter feesten dus we zien alleen maar voordelen.
Ee
De afgelopen dagen is er dus veel gebeurd en het was dus ook nog eens bloedheet, 45 graden! Echt niet te doen maar wel nog lekker kunnen genieten op het strand.

We hebben super veel zin in ons nieuwe plan en gaan het andere snel vergeten!

Dikke kus Roy en Suus

• 20 Januari 2014 - 17:54

Leo Peters:

Suus en Roy jullie zijn toppers en niet voor een gat gevangen. Allemaal weer goed opgelost en geniet van jullie prachtige reis en het misschien iets te hete weer.
    Hebben jullie de gehandicapte rolstoeltennissers nog gezien uit Nederland. Dat is de top van de wereld. Die zie ik altijd trainen als ik aan het sporten ben.
    Maar goed verder een goede reis en veel plezier. En bel eens als je terug bent voor een bakje koffie ergens. Ik blijf jullie volgen.

• 09 Februari 2014 - 18:58

Papa De Zoete:

Jullie zijn toppertjes. Blijf vooral genieten dikke kus papa, schoonpapa xxxx