Sydney to Brisbane - Reisverslag uit Sydney, Australië van Suus & Roy - WaarBenJij.nu Sydney to Brisbane - Reisverslag uit Sydney, Australië van Suus & Roy - WaarBenJij.nu

Sydney to Brisbane

Blijf op de hoogte en volg Suus & Roy

23 Februari 2014 | Australië, Sydney

Hele andere route dan van Melbourne naar Sydney! Minder mooie national parken en veel meer mooie kustlijnen en leuke vakantie achtige plaatsjes (zoals zuid Europa een beetje). Zijn ondertussen 3 staten gepasseerd; Victoria, New South Wales & Queensland!

Hier onder nog een aantal feiten;
Van Melbourne naar Sydney hebben we in 9dagen en totaal 30uur gereden en dit was 2000km. Gemiddeld konden we 66km per uur.

Van Sydney naar Brisbane hebben we in 14dagen en totaal 19uur gereden dit was 1200km. Gemiddeld konden we 63km per uur

En verder ons verslag van de reis;
8/2 Manly beach
In de ochtend toch besloten om nog een dagje in Sydney te blijven aangezien het super lekker weer was en we toch echt wel verliefd zijn op Manly beach! Weer met de ferry gegaan en om 13.00uur lagen we heerlijk op het strand! We hadden onze snorkels meegenomen omdat we de dag ervoor dit veel mensen zagen doen! Dus wij moesten er ook aan geloven, echt super veel mooie vissen gezien! Lang niet zo mooi als de Great barrier reef natuurlijk maar t was zeker leuk :). Einde van de dag onze 3de soft serve con gehaald bij de Mac Donalds (softijsjes voor 0,30$)! Hiervan hebben we er al zoveel op deze vakantie haha
Morgen is het plan om naar de Blue Mountains te gaan maar dit kan natuurlijk zo weer veranderen, dat is echt wat deze reis zo leuk maakt! Je leeft echt van dag tot dag :)

9/2 Blue Mountains
Vanochtend vetrokken richting de Mountains, ongeveer 2uur rijden en gewoon ineens in een hele andere wereld terecht komen. Gestopt bij een info punt om de routes op te halen, bleek dat dat het toch wel iets groter was dan we dachten! Wij dacht rond 16.00uur wel alles gezien te hebben maar alleen de kortste route doorrijden was al 7uur! Hebben 2 korte walking tracks gedaan aangezien het 30graden was en zijn met een hele stijle trein richting een rainforest gegaan, was leuk om mee te maken maar niet mega bijzonder. Ondertussen waren we op de helft en was het 1700uur dus snel een camping opgezocht en daar voor het eerst dezelfde auto als die van ons gezien! Morgen het laatste stuk van de Blue Mountains en erna weer richting de kust!

10/2 11/2 Swansea
Heerlijk geslapen vannacht, in de ochtend wel vroeg wakker geworden van 4 kaketoes die het nodig vonden om ruzie met elkaar te gaan maken! Tent in en uitklappen gaat ook steeds beter, zeker als je vriend erachter komt dat zijn telefoon er nog in ligt terwijl die al ingeklapt was en het zeil er op zit ;) topper! Vandaag weer een lekker stuk gereden met als eindbestemming Swansea, leuk plaatsje tussen verschillende meren. Hele gave camping uitgezocht met tennisbaan, zwembad, midgetgolfbaan en een fantastisch uitzicht. Wat helemaal fijn was is dat dat deze maar 10euro pp kost :). Zijn hier 2 nachten geweest. Heerlijk aan het zwembad gelegen de hele dag , getennist en gewonnen met midgetgolf! Er waren ook veel vaste staanplaatsen en de mensen vonden het erg gezellig dat we er waren dus ff gekletst en ze hebben op onze kaart aangestreept wat we sowieso niet mochten missen op de weg richting Cairns, super handig!

12/2 Forster
Ongeveer 250km gereden vandaag met heel veel mooie uitzichten maar eigenlijk komen we dat elke dag wel tegen! Echt bizar hoeveel mooie plekken ze hier wel niet hebben. Staan weer op een camping die tussen een meer en zee ligt! Fijne bijkomstigheid was dat je hier gratis kon wassen en dit was na 2 weken de perfecte timing. Leukste aan deze dag waren toch wel de kano's, deze hadden we gehuurd om het meer mee over te gaan, was echt te gek! Zon ging half onder dus super gaaf uitzicht.

13/2 South west rocks
Ondertussen al weer 2 weken op reis en we beginnen het steeds leuker te vinden. Kamperen gaat goed en zoeken gewoon de leukste campings op om het wat aangenamer te maken. We rijden per dag gemiddeld 250km waar je hier in Australie zeker 4uur over doet en je op de mooie plekken wel ff stopt! Auto is nog steeds top en zeker met onze vengaboys en African styles cd van de kringloop komt t wel goed haha. Gelukkig hebben we ook nog radio en de podcasts :).
Vandaag in Port Macquarie geweest, wederom een mooi plaatsje en de eindbestemming was South west rocks! Hier op een gratis camping geslapen jaja, voor het eerst :). Komen zoveel mensen tegen die dat doen maar dat zijn meestal auto's waar je het niet aan ziet. Bij ons wordt het wat lastiger omdat hij nou niet bepaald onopvallend is! Maar op deze camping komen de rangers in de ochtend geld halen maar wij zijn gewoon vroeg vetrokken, met de tip van een local! Wel voor het eerst in 2 weken geregend en geonweerd dus niet een hele goed nacht gehad helaas.
Proberen morgen in 1 stuk via Coffs Harbour richting Byron Bay te rijden en kijken of het echt zo gaaf is als iedereen hier zegt.

14/2 15/2 16/2 Byron Bay
Valentijnsdag begon goed met in de ochtend een bijenkoek met de tekst "bee mine" van mijn vriendje te hebben gehad haha. <3
Na 6uur rijden omdat er zoveeeel road works waren dan eindelijk aangekomen in het tropische Byron Bay! En ja het is zo fantastisch als dat iedereen zegt. Het plaatsje zelf heeft enorm veel leuke winkeltjes, clubs en barretjes. We staan echt op een typische backpack camping, gelukkig kon je voor 2.50per dag extra ervoor kiezen om aan een rustige kant te staan en niet tussen alle hippies en vreemde vogels aan de wegkant. Rond 20.00uur richting de stad gelopen (20min). In de avond  is het nog veel leuker! Lekker uiteten geweest bij de Thai en hier mocht je je eigen drank mee nemen :) beter!
Zijn wezen stappen bij Cocomango club, boven draaiden ze techno en house, beneden r&b! Na 4 maanden eeeiinddeelliijkk een te gekke stap avond!

De volgende dag zijn we overdag naar Byron gegaan. We kwamen veel organisaties tegen die de excursies naar Fraser Island, Whitsundays en The Great Barrier Reef regelen. We hebben er wat vergeleken met elkaar en een leuke deal gemaakt. 27feb gaan we 3dagen en 2nachten naar Fraser Island. Je gaat hier met een groep 4wheel drives het eiland verkennen! Je zit met ze 6en in de auto en slaapt op de mooiste plekken! En het eten ed is inclusief :)!

8maart gaan we naar de Whitsundays, dit zijn 74 kleine eilanden en hier varen we 2dagen en 2nachten om heen met een zeilboot. Je gaat hier snorkelen en lekker chillen op de eilanden.

The Great Barrier reef hebben we al geboekt maar met open datum omdat we een goede prijs konden krijgen en beide gratis konden duiken. Dit is een dagtour van ongeveer 7uur op water dichtbij Cairns.

Zijn nu dus helemaal klaar met alles regelen en hebben er zin in :)

17,18,19, 20/2 Surfers Paradise
Via Nimbin door een super mooie bergroute naar Surfers gereden. Nimbin is een hippie plaatsje waar de meest bizarre mensen rond liepen. Op de helft van de begroute zijn we de border van Queensland gepasseerd :) het is hier ook 1uur vroeger dus het scheelt met NL nu 9uur ipv 10.
Surfers Paradise doet zijn naam eer aan, het is echt een paradijs. Onwijs leuk centrum met veel winkels en clubs! Mooiste is alle hoge gebouwen en hotels die nog geen 10meter vanaf het strand staan!  Eerste dag lekker op het strand gelegen en op een gegeven moment zagen we 4 zwarte vinnen uit het water steken, gelukkig waren het dolfijnen :) super gaaf! Erna het stadje in en beetje rond geslenterd. In de avond zijn we wezen stappen, er was lady's night in Sin City dus gratis drank voor mij en 3$Corona's voor Roy!
Verder hebben we lekker aan het zwembad en op het strand gelegen.

21,22/ 2 Tamborine NP en Brisbane
Na 5 top dagen in Surfers nu richting Brisbane! Onderweg nog langs Tamborine NP, hoogtepunt was hier een restaurant genaamd Dutch Bites! Met stroopwafels, frikadellen, bitterballen en klompen haha maar het was dicht en ging vandaag ook niet meer open! Super jammer natuurlijk, na 4 maanden hadden we daar wel zin in gehad maar helaas! Verder leuk NP maar niet de mooiste!
Rondom Brisbane was maar 1 camping dus de keuze was makkelijk! Savonds de stad in gegaan en uitgekomen in The Valley waar enorm veel clubs waren! In 1 club kwam ik helaaniet binnen omdat ik flip flops aanhad, zo raar! Australie en slippers is toch hetzelfde als de tulpen in Nederland ;p maar blijkbaar dus niet. Verder leuke avond gehad!

Dikke kus Roy en Suus

PS: we komen 7 weken eerder naar huis. 23juni! Het plan was om na onze 7,5week reizen nog 13weken in Cairns te blijven, hier hebben we er alleen 5 van gemaakt. Vinden Australie super leuk maar 13weken Cairns na onze rondreis vonden we toch wel veel. En willen in Bali nog volop genieten. Dus de tickets zijn omgeboekt en nu weer volop genieten!
s

• 23 Februari 2014 - 09:59

Marleen:

Super jongens .wat een prachtige reis. Genieten hier op afstand mee...leuke verhalen schrijf je Suuske.dikkekus van ons.....heerlijk juni.....♡