Hong Kong: de stad die nooit slaapt - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Suus & Roy - WaarBenJij.nu Hong Kong: de stad die nooit slaapt - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Suus & Roy - WaarBenJij.nu

Hong Kong: de stad die nooit slaapt

Blijf op de hoogte en volg Suus & Roy

28 Oktober 2013 | Hong Kong, Hong Kong

Om half 7 in de ochtend zijn we dan eindelijk in Hong Kong. Prima vlucht gehad en nog een paar uurtjes kunnen slapen. We hebben een leuk en net hotel maar wel enorm klein. We kregen zelfs een instructie hoe je het beste in bed kan gaan liggen (badkamer deur open en voeten uit bed). Haha! Verder aardige mensen en niets op aan te merken.

Hong Kong: Dag en nacht het geluid van 1 van de dichtstbevolkte gebieden van de wereld! 7 miljoen mensen in een gebied wat ruim 40 x zo klein is als Nederland. Daarbij zijn er jaarlijks nog ongeveer 40 miljoen toeristen in de stad. Met de adembenemend mooie en hoge gebouwen (bijvoorbeeld het hoogste hotel van de wereld) kijk je op elk moment van de dag je ogen uit! In de nacht is Hong Kong een lichtbron door alle lichten die gemonteerd zijn op de wolkenkrabbers.

Personal guide Suus heeft een programma samengesteld met de volgende hoogte punten:

Mongkok;
Dit is het oude en relatief arme gedeelte van Hong Kong. Hier vind je vele eettentjes op straat, oude marktjes met alleen maar zooi en de flower- en goldfishmarket. Het meeste bijzondere vonden wij de birdgarden, dit is een klein afgelegen straatje waar je honderden vogelkooitjes ziet met zoveel mogelijk vogels in 1 kooi (erg sneu om te zien).

Big buddha;
Via een kabelbaan met een ongekend mooi uitzicht over de bergen en de daarbij liggende rivieren, kwamen we na 20 minuten aan bij het plein van de Big Buddha. Ook hier waren weer erg veel toeristen. Mega grote Buddha, mooi uitzicht en super om gezien te hebben!

Victoria peak;
Met een trein de berg op om vanaf het hoogste punt het fantastische uitzicht over Hong Kong te ervaren. We moesten zowel op de heen als de terugweg ruim een uur wachten op het treintje maar het was het meer dan waard!

Ten thousand buddhas;
Omdat we nog niet voldoende buddhas gezien hadden, meteen maar naar het park gegaan met 10.000 buddhas (dan zijn we daar voorlopig klaar mee haha). Super mooi looppad met aan elke kant enorm veel verschillende buddhas. Bizar zijn de buddhas met hakenkruizen, waarom deze erop staan, daar zijn we nog niet achter!

Stappen in LKF;
In 1 woord: te gek! Een gebied met allemaal leuke barretjes, lounges en clubs. Het was ook nog eens Halloween en de mensen zijn al gek hier maar nu.... Drinken doe je hier lekker op straat en dansen in de club! Ideaal vinden wij!

5 super leuke dagen gehad en morgen op naar het volgende avontuur MELBOURNE :-)

Dikke kus, Roy en Suus

PS. Foto`s staan op onze facebook!

• 28 Oktober 2013 - 19:01

Paps En Mams:

Hallo Suus en Roy

Leuk dat jullie er zo van genieten, het verslag en foto's zijn ook super
    Op naar de volgende bestemming, wij wensen jullie een goede vlucht en we zullen jullie volgen.

Dikke kus paps